سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

سناتور مک کین:

 

 سبزها سربازان ما هستند


  

سوسک (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: زهرا رهنورد در مصاحبه با یک روزنامه اروپایی گفته است؛ «من برای چوبه دار آماده ام»!
گفت: به قول یکی از اصلاح طلبان فراری؛ «این پیرزن بچه های مردم را فرستاده آب خنک بخورند و خودش بدون آب پرتقال و مخلوط شیر و نارگیل و عسل صبحانه نمی خورد».
گفتم: حالا مگر او سر پیاز است یا ته پیاز که پز می دهد؛ «برای چوبه دار آماده ام»؟!
گفت: خواسته خودش را مهم جلوه بدهد. اینجور آدما به دار احتیاج ندارند، اگر آب پرتقال را از صبحانه اش حذف کنند، روزی صد مرتبه تعظیم می کند!
گفتم: پیرزنی که خیلی از سوسک می ترسید وارد آشپزخونه شد و دید یک سوسک طاقباز کف آشپزخونه افتاده و داره دست و پا می زنه، با جیغ وداد شوهرشو صدا کرد و گفت؛ یه دمپایی بزن بکشش، شوهرش گفت؛ چرا خانم؟! این حیوون زبون بسته از کارهای تو خنده اش گرفته و داره غش و ریسه میره!!

 


  

متن ذیل بخش هایی از گفت و گو با علی محمد بشارتی، وزیر کشور دولت ششم پیرامون قضایای پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته می باشد که در سایت khamenei .ir منتشر شده است.
وی درباره آخرین انتخاباتی که خود مسئول برگزاری آن بود گفت : در انتخابات اثرگذار 1376 و در آخرین ساعات بازشماری آراء بود که آقای ناطق به من زنگ زد و گفت چه خبر؟ گفتم «شیخنا رأی نیاوردید!» گفت باید چه کنیم؟ گفتم برای رقیب پیام تبریک صادر کنید. ایشان هم انجام داد. حالا ایشان ممکن بود بر اساس ذهنیتی که در خیلی از افراد جامعه و اطرافیان ایشان پیش آمده بود، پایش را در یک کفش می کرد که من رئیس جمهورم و نتیجه انتخابات توسط عواملی عوض شده و از این دست حرف ها، اما همیشه مهم ترین مسأله در جمهوری اسلامی این بوده که همه طرف ها به قواعد بازی و به حد و مرزهای قانونی احترام می گذارند. آقای ناطق هم به رأی مردم احترام گذاشت و نتیجه انتخابات را پذیرفت.
وزیر کشور دولت هاشمی همچنین در پاسخ به این سئوال که شما با توجه به سابقه حضورتان در وزارت کشور، احتمال بروز تقلب در ستاد انتخابات وزارت کشور را تا چند در صد و در چه شرایطی ممکن می دانید؟ اظهار داشت :امکان تقلب تعیین کننده در وزارت کشور نزدیک به صفر است. این قدر قانون محکم است که وزیر کشور اگر بخواهد برادرش را وارد مجلس بکند، نمی تواند. ممکن نیست کسی بتواند جلوی این همه دوربین و آدم و ناظر و مجری تقلب کند. البته ممکن است مثلاً در انتخابات مجلس که لیست طولانی دارد، آخر کار که می خواهند آراء را بازشماری کنند، اسامی افراد بر اساس خطای چشم و شماره های نزدیک به هم اشتباه شود. آن هم در حد یکی دو درصد که اثری بر نتیجه انتخابات نمی گذارد، اما در انتخابات ریاست جمهوری چون کاندیداها کم هستند، این احتمال خیلی ضعیف و در حد صفر است، چه برسد که منجر به تغییر چند میلیونی نتیجه بشود.
یادم می آید در سال 1359 که انتخابات مجلس بود، پسر آیت الله پسندیده -یعنی برادرزاده حضرت امام (ره)- از خمین رأی نیاورد. آیت الله پسندیده به امام نامه نوشت که در شهرستان خمین تقلب شده. یکی از اعضای دفتر امام تعریف می کرد که امام وقتی نامه را دیدند، تبسمی کردند و فرمودند انتخابات خمین بهترین سند است برای سلامت انتخابات در جمهوری اسلامی. در حالی که در آن شرایط اول انقلاب، طبیعی بود که همه دست اندرکاران انتخابات دلشان می خواست که پسر برادر امام به مجلس برود، اما چون مردم خواسته بودند شخص دیگری نماینده شان شود و ایشان انتخاب نشده بود، معلوم می شود که انتخابات به سلامت برگزار شده است.
وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر این که با توجه به روند گذشته انتخابات در جمهوری اسلامی، مسائل پیش آمده در انتخابات خرداد 1388 را چگونه تحلیل می کنید؟ گفت:مهم ترین نکته ای که در این انتخابات موجب بروز مشکلات شد، این بود که افراد به راحتی و بدون این که به رأی مردم نگاه کنند و نتیجه را در صندوق های رأی جست وجو کنند، نتیجه را در ذهن خود تمام شده تلقی کردند. به طور قطع در عصر جمعه 22 خرداد هیچ کس جز خدا و حضرت ولی عصر(عج) از نتایج انتخابات خبر نداشت، اما یک طرف آمد و بدون علم به حقیقت مسأله، اعلام پیروزی کرد.
نکته دیگر هم این است که مثلاً در یک بازی فوتبال یک صدهزار تماشاچی می آیند و روی سکوها می نشینند. هر کدام هم طرفدار یکی از تیم های مسابقه دهنده است، اما قانون با تمام احترامی که برای همه یک صدهزار نفر بیننده و همه افراد داخل میدان قائل است، سوت را تنها دست داور مسابقه می دهد و نه به همه یک صدهزار نفر. آنچه که در انتخابات 88 رخ داد، شبیه همین بود، اما یکی از طرفین بازی خودش سوت را زد و نتیجه ذهنی خودش را به طرفدارانش هم القا کرد ولذا آنچه که پیش آمد، همان بود که همه دیدند. در صورتی که برابر اصل 90 تا 99 قانون اساسی، سوت بازی در دست شورای نگهبان است. یعنی برابر قانون اساسی، مسئول صحت و سقم انتخابات فقط شورای نگهبان است.
در ادامه عده ای اعلام کردند که ما شورای نگهبان را قبول نداریم، اما مگر شورای نگهبان بعد از انتخابات، همان شورای نگهبان قبل از انتخابات نبود که همه پذیرفته بودندش؟ مگر هر دو طرف با پذیرش این شرایط وارد بازی نشده بودند؟ مگر شورای نگهبان نبود که صلاحیت شما را برای ورود به انتخابات تأیید کرد؟ برای تأیید صلاحیت شورای نگهبان را قبول دارید اما برای اعلام نتیجه انتخابات قبول ندارید؟!
بشارتی در بخش دیگری از این گفت و گو تصریح کرد:ما در قانون اساسی کشورمان یک چیزی داریم و آن فصل الخطاب است. در نظام ولایی ما یک شخص هست که حرف ایشان پایان مجادله ها و درگیری ها است. اساس این مسأله ریشه ی قانونی و دینی دارد. قرآن کریم می فرماید: «»یا أیها الذین امنوا لا تقدّ موا بین یدی الله و رسول ه ». در جای دیگر می فرماید: «یا ایها الذین امنوا لا ترفعوا أصواتکم فوق صوت النّبی». این را بعضی معنی کرده اند که وقتی پیش پیامبر هستید، بلند حرف نزنید که این معنی خیلی سطحی است، ولی در بسیاری از تفاسیر آمده که روی حرف پیامبر (ص) حرفی نزنید که این صلاح کار شما است.
قرآن کریم می فرماید: « بل یرید کل امری م نهم أن یؤتی صحفاً منشّره» بعضی از مردم هستند که دلشان می خواهد تک تک به آنها وحی نازل بشود. مثلاً حضرت جبرئیل صبح بر تک تک آنها نازل کند و بگوید آقا امروز نظر مبارک حضرت عالی چیست؟ باران ببارد یا آفتاب باشد؟ بعد خود قرآن پاسخ می دهد که یکی باید باشد که حرف آخر را بزند. در عالم ملک و در مسائل مادی و حکومت هم در زمان غیبت معصوم همین است که خود از ادله مسأله ولایت فقیه است.
وی افزود : به نظر من وقتی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه 29 خرداد آمدند و خط را برای همه روشن کردند، دیگر از آن به بعد اساس مسأله تغییر کرد. آنهایی که روی حرف های گذشته خود اصرار کردند، خط جدیدی از انحراف را رقم زدند. مسأله جالب تری که مطرح کردند این بود که: ما به کمتر از ابطال انتخابات راضی نمی شویم! باید به آن کسی که این حرف را زده بگوییم خب اگر به خاطر جناب عالی انتخابات را لغو کردیم، آن وقت اگر انتخابات بعدی را انجام دادیم و تو رأی آوردی، اگر رقیب تو گفت من نتیجه ی انتخابات را قبول ندارم، آیا تو هم اجازه لغو می دهی؟ اگر بگویید بله، می شود دور باطل. اگر هم بگوید خیر، رقیبش می گوید از کجا معلوم؟ بیایید یک بار دیگر انتخابات را برگزار کنیم. شما که خیلی به خودت مطمئنی بیا یک بار دیگر خودت را وارد عرصه کن. ببینید چقدر مضحک می شود. این رفتار موجب می شود که دنیا و آیندگان به ما بخندند.
رهبر انقلاب در شرایطی که خیلی ها فکر می کردند برای اظهار رضایت و رفع دلخوری برخی، انتخابات را باطل اعلام خواهند کرد، خیلی محکم و صریح و البته یک تنه به میدان آمدند و فرمودند به هیچ وجه زیر بار کار غیر قانونی نمی روم. این باعث شد که کار محکم شود. دشمن هم که روی این مسائل برای خود حساب باز کرده بود، دوباره در لاک یأس خود فرو رفت. به نظر من مقاومت رهبر انقلاب در برابر زیاده خواهی های عده ای، از زیباترین فرازهای تاریخ انقلاب است.
وزیر کشور دولت ششم در پایان تصریح کرد : آن نماز جمعه از نماز جمعه های تاریخی نظام جمهوری اسلامی بود. صحبت آقا حاوی یک استغاثه بود به ساحت مقدس امام عصر (عج) و یک روشنگری راجع به مسائل پشت پرده. در خصوص قسمت اول بحث زیاد است، ولی در خصوص قسمت دوم می خواهم بگویم که دست های پنهان زیادی در کار بود، نه فقط در خارج بلکه در داخل که می خواستند با این انتخابات کار را یکسره کنند. من در تحلیل های بعدی دیدم که رادیو اسرائیل، سی ان ان، فاکس نیوز، بی بی سی، یورونیوز، العربیه عربستان، الجزیره، همه یک چیز را می گفتند که مثلاً آی مردم خیابان را ترک نکنید یا این انتخابات باید باطل شود، حق شما را خوردند، بایستید، هیچ کاری نمی توانند بکنند.
همه یک حرف را می زدند، اما آقا آمدند و یک تنه با تمام این کشورها که به مثابه «الکفر ملت واحده« به میدان آمده بودند، رویارویی کردند و البته مردم هم الحق و الانصاف خیلی هوشمندانه جهت را شناخته و پشت رهبری ایستادند و ماجراهای 9 دی و 22 بهمن 1388 را رقم زدند.

 


  

انتقاد عضو کمیسیون اصل90 مجلس از عملکرد برخی اعضای بیت امام در حوادث اخیر

یک عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در مقاله ای به نقد عملکرد نوه امام پرداخت و از سکوت بیت امام در برابر اقدامات فتنه گران انتقاد کرد.
حجت الاسلام حسن نوروزی، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مقاله ای انتقادی نسبت به عملکرد نوه امام نوشت: ملاحظه می شود که افرادی در آستانه سالگرد ارتحال امام با سران فتنه تشکیل جلسه می دهند و افرادی با کروات (لباس غربی) پشت سر آنان قرار می گیرند و در طول یک سال فتنه بطور دائم از سران فتنه پشتیبانی می نمایند و با تاسف بیشتر بعضی از مسئولان می گویند: اتفاقی که در مراسم سالگرد امام در حرم افتاد از کارهای نامعقول بود. باید گفت ای برادر آیا مردم مقصرند یا کسی که با جماعتی که خون به دل رهبر نموده است و یک سال تمام در مقابل فتنه ای که فقط دل دشمن را شاد نموده و سکوت یا همراهی نموده، مقصر است؟
وی به طرح چند پرسش ادامه داد: آیا ارتباط و دوستی با سران فتنه، کسانی که باعث شدند در دانشگاه تهران به امام راحل توهین شود و در روز عاشورا شعار بر علیه اصل ولایت فقیه دادند صحیح است؟ آیا این واکنش انتقادی مردم مقلد امام و رهبری به کسانی که شب قبل از 14 خرداد با سران فتنه تشکیل جلسه دادند اهانت به عالم جلیل القدر و دانشمند جامع است؟ آیا سکوت این عالم جلیل القدر در مقابل سران فتنه پسندیده است و آیا می شود به صرف نوه حضرت امام(ره) بودن هر تساهل ناپسندی را انجام داد.
نوروزی اضافه کرد: راستی مگر حسین آقای خمینی نوه امام(ره) نبود که شخص حضرت امام دستور دستگیری ایشان را دادند.
راستی مگر وصیت حاج احمدآقا خمینی چه بود؟ یک بار دیگر آخر وصیت را با هم مرور کنیم. به حسن و برادرانش این توصیه را می نمایم که همیشه سعی کنند در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آن است.
این نماینده مجلس در نهایت تاکید کرد: بیائیم همه به انقلاب بیندیشیم و منیت ها و خودبزرگ بینی ها را کنار بگذاریم. اگر دیروز امام راحل در میان بود و با انفاس قدسیش ما را رهبری می نمود امروز همان امامت و ولایت در وجود فقیهی ایثارگر و جانباز، فرزند معنوی همان امام عزیز یعنی مقام معظم رهبری مدظله متبلور شده است که باید آن را حفظ نمود و نگذاریم ذره ای غم بر آن پیشانی نورانی امام گونه بنشیند.


  
یاد دارم در غروبی سرد سرد می گذشت ازکوچه ما دوره گرد
دادمیزد:
کهنه قالی میخیرم , دسته دوم جنس عالی میخریم
کاسه وظرف سفالی میخریم
گرنداری کوزه خالی میخریم
اشک در چشمان بابا حلقه بست
عاقبت آهی کشید بغضش شکست
گفت : اول ماه است ونان در سفره نیست
گفت : ای خدا شکرت ولی این زندگیست ؟
بوی نان تازه هوشش برده بود
اتفاقا مادرم هم روزه بوده
خواهرم بی روسری بیرون دوید
گفت آقا:
سفره خالی میخرید ؟<ءءءءءءءءءءءء

  

بیا که از قدمت سبزی بهار بیاید                      

                     بیا که روشنی روز و روزگار بیاید

خزان ظلم به تارج باغ دست گشوده                  

                 یا بیا که به همراه تو بهار بیاید

 امید خفته به دلهای بی شکیب بخیزد                  

                قرار رفته زجانهای بی قرار بیاید

خوشا ظهور تو مهدی که از شمیم کلامت              

                    نهال وعده ی پیغمبران به بار بیاید 

بیا که عیسی پشت سرت نماز گذارد                   

                    بیا که خضر به پیش تو پرده دار بیاید

                           جهان به خاک افتاد از حکمت بت و بتگر                

 بیا که دولت قرآن به روی کار بیاید.

دیوان موید


  
   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :13
کل بازدید : 120183
کل یاداشته ها : 51


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ